ERASMUS+

Baigiamasis projekto ,,Erasmus + Reading” dalyvių susitikimas

Vasario 21-24 d. Rumunijos Slobozijos miesto mokykloje-gimnazijoje (Gymnasium School Slobozia) įvyko baigiamasis projekto ,,Erasmus + Reading” dalyvių susitikimas. Jame dalyvavo pedagogai iš Rumunijos, Bulgarijos, Turkijos, Ispanijos ir Lietuvos. Mūsų progimnazijai atstovavo mokytojai I. Maculevič, J. Fomenko, V. Uždavinienė. Šio susitikimo tema – ,,Let’s find where books come from!” (,,Sužinokime, iš kur atkeliauja knygos”). Rumunijos kolegos paruošė svečiams įdomią pažintinę programą. Projekto dalyviai aplankė Slobozijos gimnaziją bei dvi jai priklausančias apskrities pradines mokyklas, susipažino su Rumunijos nacionaline švietimo sistema, vertinimu, mokymo metodais. Stebėdami pamokas projekto dalyviai galėjo tiesiogiai pamatyti, kaip Rumunijos mokiniai mokomi rašyti ir skaityti, kokias strategijas ir taktikas per pamokas taiko pedagogai, kad galėtų kelti mokinių motyvaciją.
Projekto dalyviai taip pat turėjo galimybę susitikti su Voinesti miestelio savivaldos administracija, pamatė jų darbą ir įvertino ,,Voinesti miestelio biblioteka” projektą. Taip pat ,,Erasmus +” dalyviai susitiko ir aptarė dominančius klausimus su miestelio meru ir jo pavaduotoju. Projekto partneriai sužinojo, kaip Rumunijoje yra leidžiamos knygos, apsilankė Jasų miesto bibliotekoje bei aplankė muziejus, kuriuose eksponuojamos antikvarinės knygos.
Rezultatus projekto ,,Erasmus +” penkių šalių atstovai apibendrino susitikę Jasų miesto Švietimo institute.
Tikimės, kad ,,Erasmus +” projektas ir toliau tęsis mūsų progimnazijoje atverdamas naujas galimybes ir mokiniams, ir mokytojams.

Erasmus + Projektas „READING“ Lietuvoje

2022 metų sausio 17-20 dienomis Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijoje vyko tarptautinio projekto Erasmus+ READING etapas. Keturias dienas mokiniai ir mokytojai iš Ispanijos nuotoliniu būdu dalyvavo veiklose, susijusiose su skaitymu. 

Ispanų kolegos ir mokiniai virtualiai susipažino su mūsų mokykla, apsilankė Vilniaus universiteto bibliotekoje, pamatė literatūrinius senamiesčio kampelius, išgirdo legendą apie Vilniaus įkūrimą. Tiek Ispanijos, tiek ir mūsų progimnazijos mokiniai buvo sužavėti susitikimu su lietuvių rašytoja, proto mūšio klausimais, asmeninės knygelės gamyba, nuotaikinga lietuvių kalbos pamokėle ir susipažinimu su mokyklos laikraščio „Sofija“ leidybos etapais. Puikiu baigiamuoju akcentu tapo visų susitikimų refleksija ir apsilankymas operoje „Bohema“. 

Nekantriai laukiame naujojo etapo ir kitų projektų su mūsų užsienio partneriais! 

Projektas READING. Erasmus+ programos mobilumas Ispanijoje

Šių metų lapkričio 29 – gruodžio 2 dienomis Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo hibridiniame Erasmus+ programos mobilume Ispanijoje. Mokytojai nuvyko į mokyklą C.E.I.P. 19 de Abril, kuri yra mūsų partnerė READING projekte, o 7 mokiniai keturias dienas turėjo galimybę dalyvauti veiklose, susijusiose su skaitymu, literatūra ir kūrybiškumo ugdymu, nuotoliniu būdu. Mobilumas buvo naudingas ir mokiniams, ir mokytojams. Mokiniai virtualiai bendravo su bendraamžiais iš kitos šalies, pristatė savo mokyklą, apsikeitė nuomonėmis ir patirtimi, mokytojai ,, gyvai“ stebėjo projekto veiklas ir kolegų ispanų metodus ir kūrybines idėjas nekantrauja pritaikyti savo pamokose. Kitas projekto žingsnis – atsakomasis ispanų mokytojų ir virtualus mokinių vizitas sausio mėnesį Lietuvoje, kurio visi su nekantrumu laukiame!

 

Edukacinis renginys „Autorinė knyga“

Šio pusmečio Erasmus+ programos projekto READING veiklos susijusios su knygos kūrimu. Šį klausimą projekte dalyvaujantys mokiniai nagrinėja įvairiais aspektais. Balandžio mėnesį jie susipažino su pirmųjų knygų atsiradimo istorijomis ir pristatė savo darbo rezultatus. Birželio 8 d. 4-6 kl. mokiniai dalyvavo virtualioje edukacinėje programoje „Autorinė knyga“, kurią vedė Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos darbuotoja Aida Vėželienė.
Mokiniai sužinojo apie knygos raidą nuo pirmųjų piešinių olose iki šių dienų, o taip pat apie autorines išskirtines, menininkų kuriamas knygas. Tokią knygą gali sukurti ir kiekvienas iš mūsų. Mokiniai gavo įdomų namų darbą – pasitelkus vaizduotę , sukurti savo autorinę knygą . Jų kūrybos rezultatus pamatysime jau kitais mokslo metais, kuriais būtinai pasidalinsime ir su jumis!

 
 

 

Tarptautinio projekto ERASMUS + „Reading“ veiklų „Pirmosios knygos gimimas“ pristatymas

Nepaisant pasaulyje siautėjančios pandemijos ir nuotolinio mokymosi kliūčių tęsiasi ERASMUS + programos projektas „Reading“. Balandžio 22 dieną 5 – 6 klasių mokiniai Teams platformoje pristatė ketvirtojo pusmečio pirmąją veiklą „Knygos gimimas“.
Knyga – toks įprastas šių dienų atributas, kad vartydami puslapius, retai susimąstome, kaip ji gimė.

5- 6 klasių mokiniai, vadovaujami kuruojančių mokytojų, tyrinėjo, rinko informaciją apie pirmąsias spausdintas knygas rusų, lietuvių ir anglų kalbomis ir išradingai pristatė savo veiklas progimnazijos bendruomenei.

6 a ir 6 b klasių mokiniai papasakojo, kokiomis aplinkybėmis atsirado pirmoji spausdinta knyga rusų kalba, koks buvo pirmųjų knygų meninis apipavidalinimas, raida ir stilistika. Sužinojome, kada Senovės Rusijoje atsirado pirmosios knygos, skirtos vaikams.

6 c klasės mokiniai paruošė puikias prezentacijas apie Kirilicos abėcėlės atsiradimą, pateikė įdomių faktų apie knygą „Domostoj‘. Šioje knygoje buvo surašytos taisyklės, kuriomis privalėjo vadovautis kiekviena stačiatikių šeima.
5 – 6 klasių mokiniai pasakojo apie 1785 m. išleistas knygas vaikams, skirtas „Širdžiai ir protui“.
6 a klasės mokiniai pristatė pirmąją lietuviškąją knygą – M. Mažvydo „Katekizmą“. Papasakojo apie knygos reikšmę, struktūrą, atsiradimo istoriją.
5 b klasės mokinė pristatė pirmąją knygą, parašyta anglų kalba.

Visų mokinių darbai buvo įdomūs, teikiantys daug naudingos informacijos apie knygų gimimą. Mokiniai buvo labai drąsūs ir kūrybingi.

 

 

Erasmus+ programos projekto „Reading“ 2020/2021 mokslo metų pirmojo pusmečio veiklos

Erasmus+ programos projektas  „Reading“ tęsiasi ir nepaisant to, kad mokymas(-is) perėjo į interneto erdvę, mūsų mokiniai toliau dalyvauja šio projekto veiklose, skirtose skatinti mokinių susidomėjimą skaitymu ir knygomis. Nuo 2020 m. rugsėjo  prasidėjo nauja šio projekto dalis pavadinimu „Reading person“ (angl. “Skaitantis žmogus“), kuri tęsėsi iki šių metų sausio mėnesio pabaigos. Mūsų progimnazijos mokytojų, dalyvaujančių projekte buvo suplanuotos dvi pagrindinės veiklos, skirtos atskleisti šios dalies temą.Visų pirma, kaip ir numatyta projekte, tai skaitančių žmonių fotografavimas. Dėl pandemijos buvo nuspręsta susikoncentruoti į šeimą ir fotografuoti skaitančius savo šeimos narius. Tuo ir užsiėmė 4-6 kl. mokiniai, dalivaujantys projekte – darė įdomias, kūrybiškas nuotraukas ir  rašė apie skaitytojus savo šeimoje lietuvių, rusų ir anglų kalbomis. Jų darbus galite pamatyti nuėję pagal šią nuorodą https://padlet.com/ivonafearon/qyv0lz4or9i9qbpm.

Antra suplanuota veikla, kurioje dalyvavo mokiniai per lietuvių kalbos pamokas, susijusi su gilesniu bibliotekų pažinimu, nes kur, jeigu ne ten, sutiksi daugiausiai skaitančių žmonių. 5-6 kl. mokiniai pradėjo šį kelią nuo mūsų progimnazijos bibliotekos, kur atliko skirtingas užduotis, sužinojo daugiau apie bibliotekos struktūrą ir turimas knygas. Deja,dėl pandemijos ir perėjimo prie nuotolinio mokymosi teko atidėti  išvykas į miesto bibliotekas. Tačiau lietuvių kalbos mokytojos rado išeitį ir paprašė mokinių papasakoti apie savo namų bibliotekas, mokiniai paruošė įdomias prezentacijas, kurias galima pamatyti čia: https://padlet.com/ivonafearon/8dlnqerxjdd4gip4

Apie bibliotekas ir toliau kalbėsime šį, antrą, mokslo metų pusmetį ir tikime, kad mokiniai galės aplankyti didžiasias Vilniaus miesto bibliotekas, sužinoti kaip gimsta knyga ir galbūt net patys sukurs savo knygą.

 

Erasmus + programos projekto „READING“ veikla 2020 metų  žiemą ir pavasarį

Antrąjį  Erasmus+ programos projekto „READING“ pusmetį mūsų progimnazijos 3-6 klasių mokiniai aiškinosi,  kokie yra skaitymo stiliai, literatūriniai žanrai, pristatinėjo savo mėgstamiausias knygas. Karantinas mums nesutrukdė, o padėjo ir mokytojams, ir mokiniams atrasti naujų sprendimų, išmokti naudotis naujais internetiniais skaitmeniniais ištekliais ir įgyti naujos patirties.

Šį pusmetį mes įvykdėme tris pagrindines veiklas: „ My favourite reading style“ ( ang. „Mano mėgstamiausias skaitymo stilius“),  „Why I like reading scientific and fiction books?” (ang. „Kodėl man patinka skaityti mokslinio arba meninio žanro literatūrą?“), „I share with you…” (ang. „Aš dalinuosi su tavimi mano mėgstamiausia knyga“).

Kai prasidėjo karantinas, turėjome pereiti prie veiklos „I share with you…” (ang. „Aš dalinuosi su tavimi mano mėgstamiausia knyga“), kurios metu mokiniai turėjo papasakoti apie savo mėgstamiausias knygas.

Pasikeitus sąlygoms nusprendėme šiek tiek pakeisti formatą ir paprašėme vaikų pristatyti savo mėgiamą knygą raštu, parašyti kokiam žanrui ji priklauso,  pabandyti sukurti viršelį šiai knygai.

Visus nuostabius mokinių darbus patalpinome internetiniame puslapyje „I share with you: my favourite book”.  Kviečiame pasidomėti ir jus: https://padlet.com/ivonafearon/uv02th0m1zmwdye8

 

 

Antrasis Erasmus+ programos projekto READING vizitas į mokyklą „Sveti Sveti Kiril i Metodii“ Bulgarijoje.

Šių metų vasario 10-13d. Sofijos Kovalevskajos progimnazijos pagrindinio ugdymo skyriaus vedėjas Edgard Olechnovič, anglų kalbos mokytoja Ivona Fearon ir rusų kalbos mokytoja Inessa Maculevic dalyvavo antrajame Erasmus+ programos projekto READING partnerių susitikime, kuris įvyko Bulgarijoje nedideliame Goce Delčevo mieste. Šio miesto pagrindinė mokykla „Sveti Sveti Kiril i Metodii“ yra projekto partnerė. Mokykla svetingai priėmė mokytojus iš Ispanijos, Turkijos, Rumunijos ir Lietuvos. Visos veiklos vyko šios mokyklos teritorijoje. Atvykę mokytojai stebėjo anglų, bulgarų kalbos ir geografijos pamokas, per kurias mokiniai rodė skaitymo įgūdžius, vaidino pagal perskaitytas knygas, paruošė pristatymus apie Bulgariją ir šalis, iš kurių atvyko svečiai. Pagrindinės mokyklos "Sveti Sveti Kiril i Metodii" mokytojai pasidalino savo patirtimi ir taikomais
metodais. Svečiai galėjo pristatyti savo šalį šios mokyklos mokiniams. Šia galimybe pasinaudojo Ispanijos, Turkijos ir mūsų progimnazijos mokytojai. „Sveti Sveti Kiril i Metodii“ mokyklos mokytojai, mokiniai ir svečiai pamatė gražių Lietuvos peizažų, žaisdami sužinojo įdomių faktų apie mūsų šalį.
Projekte READING dalyvaujantys mokytojai aptarė vykdomų ir būsimų projekto veiklų rezultatus ir organizacinius aspektus, susipažino su Bulgarijos švietimo sistema, aplankė Goce Delčevo miesto savivaldybę ir turėjo galimybę užduoti klausimų miesto merui.

 

Erasmus + programos projekto „READING“ pirmojo etapo „Skaitykime“ veiklos.

Tarptautinio Erasmus+ programos projekto „READING“ metu mūsų progimnazija vykdo įvairias su skaitymu susijusias veiklas. Kai kurios yra naujos, kai kurios tapo geromis progimnazijos tradicijomis.

     Nauja, pagal projektą vykdoma veikla – trumpų pasakojimų kūrimas pagal paveikslėlius. Pasirinkome nuostabias Eva Lauma pasakos „Kaip Tutis pateko į milžinų šalį“ iliustracijas Per anglų kalbos pamokas ketvirtų klasių mokiniai atsitiktinai pasirinko kelis paveikslėlius ir sukūrė pagal juos istoriją. Mokiniai pristatė savo trumpas istorijas, o vėliau jas gražiai iliustravo. Ši veikla naudinga tuo, kad lavina vaizduotę, skatina aiškiai ir logiškai reikšti savo mintis.

     Mūsų mokiniai taip pat noriai dalyvauja veiklose, kai reikia pristatyti neseniai perskaitytas arba mėgstamiausias knygas. Kiekvienais metais penktų klasių mokiniai meniškai pristatato ir trumpai aprašo savo mėgstamiausią knygą. Jie kuria nuostabias Knygų dėžutes.

     Jau daug metų mūsų mokiniai, grįžę po vasaros atostogų, pristato savo skaitovo dienoraščius, kuriuose aprašo ir iliustruoja vasarą perskaitytas knygas.

     Puiku, kai naujovės tampa tradicijomis. Tikimės, kad progimnazijos tradicija taps, kai vyresnių klasių mokiniai skaito knygas pradinių klasių mokiniams. Pirmą kartą per anglų kalbos pamoką ir, kaip viena iš Erasmus + programos projekto „READING“ veiklų, pasaką pradinių klasių mokiniams skaitė ir puikiai užduotį atliko trys 6 B klasės mokiniai: Raman Boukun, Viktorija Dubovyk ir Odri Keris. Jaunieji klausytojai labai susidomėjo, aptarė, kas patiko pasakoje, kokie buvo pagrindiniai veikėjai, išmoko keletą naujų žodžių ir nupiešė tai, kas labiausiai paliko įspūdį.

 

Tarptautinis Erasmus+ projektas ,,READING“

Vilniaus  Sofijos Kovalevskajos progimnazija 2019-2021 m.m. dalyvauja Erasmus + programos projekte ,,READING“ (R-realistic, E-enthusiastic, A-attractive, D-different, I-independent, N-nowadays, G-Generation). Projektas  jungia mokyklas iš 5 šalių: Rumunijos, Turkijos, Bulgarijos, Ispanijos  ir Lietuvos. Projekto pagrindinis tikslas – ugdyti meilę literatūrai, skatinti mokinius skaityti, patiems kurti ir atsiskleisti. Numatytos konkrečios veiklos projekto tikslams įgyvendinti: labiausiai patikusių knygų pristatymas, bibliotekų ir leidyklų lankymas, susitikimai su rašytojais, istorijų kūrimas ir iliustravimas, kiti renginiai. Taip pat planuojami mokytojų vizitai į partnerių mokyklas,  mūsų progimnazijos mokinių vizitas į Ispanijos mokyklą „CEIP 19 DE ABRIL” Dos Hermanas miestelyje netoli Sevilijos 2020m. pavasarį. Atsakomasis Ispanijos   mokinių vizitas į Lietuvą planuojamas  2020 m. rudenį. Pirmasis mokytojų susitikimas vyks Turkijoje 2019m. lapkričio 11-14 d. Eskišehire.

 

 

ERASMUS+ projekto partnerių susitikimas Turkijoje

2019m. lapkričio 11-14 d. Turkijoje, Eskišehire, Ertugrulgazi Ilkokulu pradinėje mokykloje  vyko pirmasis Erasmus + programos projekto ,,READING“ (R-realistic, E-enthusiastic, A-attractive, D-different, I-independent, N-nowadays, G-Generation) partnerių susitikimas. Susitikime dalyvavo mokytojai  iš 5 šalių: Rumunijos, Turkijos, Bulgarijos, Ispanijos  ir Lietuvos. Keturios vizito dienos buvo turtingos renginių, skirtų susipažinti, organizuoti, aptarti projekto veiklą, pasidalinti patirtimi. Sofijos Kovalevskajos progimnazijai per šį vizitą  atstovavo  direktorės pavaduotoja ugdymui Vilma Mikalajūnienė, pagrindinio ugdymo skyriaus vedėjas Edgard Olechnovič ir anglų kalbos mokytoja Ivona Fearon.

Pirmąją vizito dieną užsienio svečius labai šiltai pasitiko mokyklos bendruomenė. Vaikai šoko nacionalinius šokius, mokytojai ir tėvai vaišino savo pagamintais nacionaliniais patiekalais, atvyko Eskišehiro švietimo skyriaus atstovai, o vėliau mokytojai buvo pakviesti į Eskišehiro švietimo skyrių, kur turėjo galimybę bendrauti su Eskišehiro regiono švietimo skyriaus vadovu apie Turkijos  švietimo sistemą, išgirsti atsakymus į  juos dominančius klausimus.

Antrąją dieną pristatėme savo šalį pirmokams, stebėjome pamokas, per kurias didžiausias dėmesys buvo skiriamas perskaitytų knygų pristatymui , įvairiais būdais stengiantis sudominti klasės draugus:  inscenizuojant, atsakant į draugų užduotus klausimus, raiškiai  perskaitant įdomiausias vietas, demonstruojant skaitymo dienoraščius.

Trečioji diena buvo skirta penkių šalių švietimo sistemų aptarimui, projekto logotipo rinkimams. Kiekvienos šalies atstovai atvežė geriausius savo mokinių piešinius ir balsavimo būdu buvo išrinktas nugalėtojas – Turkijos pasiūlytas logotipas.

Paskutinę vizito dieną partneriai pristatė savo mokyklų mokinių skaitymo patirtis, kitas kūrybiškumą ir skaitymo įgūdžius bei motyvaciją  skatinančias veiklas, buvo aptarti tolimesni projekto  vykdymo žingsniai,  nustatyti terminai kitam projekto etapui.

Taigi pirmasis partnerių susitikimas buvo naudingas, turiningas ir be galo įdomus.

 

Erasmus+ projekto ,,READING“ logotipo kūrimas

Šių metų lapkričio  4-8 dienomis  Vilniaus Sofijos Kovalevskajos progimnazijos ketvirtokai ir penktokai  kūrė Erasmus+ projekto ,, READING“ logotipą. Geriausi mokinių darbai  bus pristatyti  projekto  pirmajame  partnerių  susitikime Turkijoje , kur ir bus išrinktas  šio projekto logotipas, labiausiai atspindintis ,, Reading“  projeko  temą.  Į Turkiją keliaus 4  progimnazijos mokinių piešiniai.  Jų autoriai  4 b klasės mokiniai Jevgenija B. ir Arina L. , 5b klasės mokiniai   Elizaveta J. ir Sofija M. Nuoširdžiai dėkojame visiems už dalyvavimą! Balsavimo rezultatus paskelbsime vėliau.

Partneriai