Turtingas Europos kultūrinis ir kalbinis paveldas

Rugsėjo 28 d. Sofijos  Kovalevskajos gimnazijoje buvo minima Europos kalbų diena. Renginyje buvo siekiama atkreipti mokinių dėmesį į turtingą Europos kultūrinį ir kalbinį paveldą ir parodyti kalbų mokymosi galimybes. Minėdami šią dieną IV c klasės mokiniai kartu rusų kalbos ir literatūros mokytoja Tatjana Riabova surengė netradicinę pamoką. Mokytoja papasakojo, kada ir kodėl kilo idėja minėti Europos kalbų dieną. Po to vyko žaidimas-viktorina  Kahoot!, kurią parengė IVc klasės mokinė Julija Jermak. Klausimai buvo tokie įvairūs, kad viso žaidimo metu vyko įtemptos rungtynės dėl žinovo titulo. Po viktorinos mokiniai grupėmis ar individualiai pristatė kūrybingai parengtas pateiktis apie graikų, albanų, švedų ir ukrainiečių kalbas ir kultūrą. Kalbantieji surado įdomių detalių apie kiekvieną kalbą, tad pranešimai sudomino visus, o gal net paskatino mokytis užsienio kalbų. Pamokos pabaigoje mokytoja T. Riabova papasakojo apie užsienio kalbų mokymosi galimybes Vilniaus universiteto Filologijos fakultete ir kitur. Netradicinėje pamokoje mokiniai ne tik įdomiai pristatė Europos kalbų istoriją, bet ir pamatė kiekvienos jų vertę.

Aleksandras Olechnovič, Evelina Drozdova, IV c

Įdomiausios Europos kalbos II a klasės pamokoje

 Kasmet visoje Europoje, o kartu ir mūsų gimnazijoje, vyksta įvairių renginių, skirtų Europos kalbų dienai. Ši diena gimnazistams yra svarbi – gimnazijoje mokoma 4 kalbų, kurios Europoje yra oficialios. Šia švente siekiama atkreipti dėmesį į turtingą Europos kalbinę ir kultūrinę įvairovę, plėsti kalbų mokymosi galimybių diapazoną, stiprinti suvokimą, kad žmonės mokosi visą gyvenimą, lavina kalbinius įgūdžius ir stiprina tautų tarpusavio supratimą. Mokydamiesi užsienio kalbos geriau suprantame savąją.

Šiemet Europos kalbų diena Sofijos Kovalevskajos gimnazijoje buvo minima rugsėjo 28 d. Rusų kalbos ir literatūros mokytoja T. Riabova pasiūlė II a klasės mokiniams pasidalinus grupėmis parengti įdomų pranešimą apie labiausiai patikusią Europos kalbą ir pristatyti jį bendraklasiams.

Tos pačios grupės vedė ir viktoriną. Pamokos metu pasakojo apie prancūzų, islandų, valų kalbas. Mokiniai parengė pateiktis, kuriose buvo aprašyta ne tik kalba, bet tos šalies istorija bei kultūra.

Dauguma mokinių džiaugėsi dalyvaudami renginyje, uždavinėdami klausimus, dalindamiesi įdomiais faktais.

Ši pamoka buvo svarbi, nes kiekvienas sužinojo daugiau apie Europos šalių kultūrą, kalbų leksinius ir gramatinius skirtumus. Galbūt kam nors iš bendraklasių po tokios informatyvios pamokos kilo noras mokytis kalbų ir keliauti po įvairias šalis.

Taigi tokios pamokos naudingos ir mokiniams, ir mokytojams: mokiniams lengviau suvokti informaciją, pamoka praeina greitai ir linksmai, plečiasi akiratis.

 

Parengė Anastasija Raskita, Veronika Kats, IIa kl.

  • MicrosoftTeams-image (39)
  • MicrosoftTeams-image (40)

Partneriai