Fizikos pamoka-ekskursija netradicinėje aplinkoje

Spalio 8 dieną VGTU klasė (I c) dalyvavo pamokoje-ekskursijoje Molėtuose. Nors buvo suplanuota Molėtų astronomijos observatorijoje stebėti dangaus kūnus, tačiau dangų buvo užkloję stori debesys, tad pamokos turinys pasikeitė. Iš pradžių klausėme savo darbą mylinčio astronomo Sauliaus Lovčiko paskaitos, kuris 1,5 valandos įdomiai pasakojo apie Visatos gimimo ir vystymosi paslaptis. Mokiniai sužinojo, kaip susidarė žvaigždės, galaktikos, mūsų Saulės sistema, kas laukia mūsų Saulės po 4,5 milijardų metų. Po to vyko virtuali kelionė nuo Žemės planetos iki mūsų galaktikos pakraščių ir netgi už jos ribų. Supratome, kad Saulės sistemos, mūsų galaktikos ir Visatos dydis neįsivaizduojamo dydžio. Lektorius buvo sužavėtas, nes mokiniai uždavė daugybę klausimų, o į kai kuriuos net jis negalėjo atsakyti. Astronomas padarė teisingą išvadą, kad neįmanoma visko žinoti, reikia kelti klausimus ir bandyti ieškoti į juos atsakymų knygose, vadovėliuose, internete – tikimės, kad mokiniai tai suprato, o tai reiškia, kad pamokos tikslas pasiektas.

Po to aplankėme pagrindinį Mokėtų observatorijos bokštą ir apžiūrėjome patį didžiausią Baltijos šalyse teleskopą – jo dydis nepalieka nė vieno abejingo. Tuo astronominė pamokos dalis baigėsi.

Autobusu nuvykome į netoliese esančią etnografinę sodybą, kurioje yra senovinė dangaus stebykla. Ten tarsi patekome į Lietuvos senovę – įsitaisę aplink laužą išgirdome pasakojimą apie tai, kaip senovėje lietuviai, naudodami pačius paprasčiausius prietaisus, matavo laiką, orientavosi pagal dangaus kūnus, sužinodavo, kada reikia sėti, o kada pjauti derlių. Po to mus pakvietė į neįtikėtinai gražią trobelę, kur įdomiai papasakojo apie Zodiako ženklus, ir žmonių, gimusių atitinkame ženkle, charakterio savybes. Gimnazistai ekskursija buvo labai patenkinti.